Pozycjonowanie stron i Google Ads – czym się różnią?

Pozycjonowanie stron i Google Ads mają jeden wspólny mianownik: jest nim to, że w obu przypadkach usługa dotyczy prezentacji strony www w wyszukiwarce Google. Poza tym jednak usługi te są diametralnie różne i mają zupełnie inne zalety. Jakie różnice występują między SEO a reklamą Google Ads?

Pozycjonowanie stron www – czym jest?

Pozycjonowanie polega na optymalizacji witryny www i odpowiedniej rozbudowie profilu linków przychodzących do niej, tak aby uzyskać efekt w postaci lepszych pozycji witryny w wynikach organicznych (niesponsorowanych) wyszukiwarki na określone frazy kluczowe. Jeśli firma działa na rynku lokalnym, każda fraza kluczowa powinna być zgodna z profilem jej działalności, jak również nawiązywać do lokalizacji, w której przedsiębiorca chce pozyskiwać nowych klientów. Przykładowo: agencja SEO z Gdańska, której zależy na zdobywaniu kontrahentów ze swojej okolicy, będzie się pozycjonować na frazę pozycjonowanie stron Gdańsk, natomiast kosmetyczka z warszawskiego Mokotowa chcąca zwiększyć popularność swojej oferty, zleci promowanie strony firmowej na frazę „salon kosmetyczny Mokotów”.

Pozycjonowanie ma wiele zalet – przede wszystkim po wypracowaniu określonych rezultatów (uzyskaniu pożądanych pozycji na wybrane frazy kluczowe) przedsiębiorca nie musi płacić za każde wyświetlenie lub kliknięcie jego link. Niezależnie od tego, czy strona zyska dzięki wyszukiwarce 100 odwiedzających miesięcznie, czy 10 razy więcej, nie wpłynie to na koszt SEO. Przedsiębiorca z reguły rozlicza się z pozycjonerem w oparciu o efekt (uzyskane pozycje) lub w abonamencie, dzięki czemu jest w stanie przewidzieć miesięczne koszty obsługi tej formy reklamy.

Reklama Google Ads – co to takiego?

Przy pomocy Google Ads przedsiębiorca może zacząć promować się w wyszukiwarce Google poprzez tzw. wyniki sponsorowane, które są ulokowane z reguły nad wynikami organicznymi. W tym przypadku opłacie podlega jednak każde kliknięcie w reklamę. Cena pojedynczego kliknięcia zależna jest od konkurencyjności branży i samego słowa kluczowego – frazy o niskiej konkurencji wymagają zapłaty kilkudziesięciu groszy za kliknięcie. Najpopularniejsze zaś to koszt nawet kilkunastu złotych za pojedyncze wejście na stronę. Taka reklama ma tę zaletę, że jest widoczna natychmiast po zatwierdzeniu kampanii i opłaceniu salda konta Google. Przedsiębiorca ma kontrolę nad budżetem kampanii, może ustawić dzienną kwotę, po której przekroczeniu reklamy będą wyłączane. To dobra opcja dla mikroprzedsiębiorców z niedużymi środkami na promocję. Dodatkowo przedsiębiorca ma do dyspozycji możliwość reklamowania się w serwisach partnerskich Google, w tym na YouTube. Platforma Google umożliwia szerokie możliwości w zakresie targetowania reklamy, dzięki czemu może ona docierać do określonych grup klientów reprezentujących np. dany region lub posiadających konkretne hobby.

Pozycjonowanie i reklama Google Ads to usługi, które nie są dla siebie konkurencyjne, a uzupełniają się nawzajem. Warto korzystać z obu celem zmaksymalizowania sprzedaży i zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *