Od trafnego wyboru systemów reklamowych może zależeć sukces promocyjny Twojej firmy na imprezach branżowych. Oczywisty jest podział na eventy organizowane we wnętrzach i imprezy plenerowe. Znacznie subtelniejsze są rozgraniczenia pomiędzy imprezami stricte branżowymi oraz festynami organizowanymi z różnych okazji, nie zawsze związanych z podstawową działalnością firmy.
Zanim zaczniesz wybierać systemy wystawiennicze na event, musisz odpowiedzieć sobie na dwa pytania: jakie działania zamierzasz przeprowadzić i do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć z przekazem marketingowym.
Jak wyróżnić się na evencie branżowym?
Targi branżowe stwarzają dogodne okoliczności do tego, żeby zaistnieć na tle konkurencji – pokazać swoją pozycję i znaczenie w branży. Jednocześnie trzeba walczyć o uwagę gości odwiedzających imprezę, czyli potencjalnych klientów. To bardzo wymagające zadanie, bo uczestnicy eventów branżowych są fachowcami albo doskonale znają dany rodzaj towaru lub usługi. W przypadku obu wymienionych grup docelowych trzeba nastawić się na stworzenie warunków do prowadzenia rozmów biznesowych, organizowania spotkań z dziennikarzami i aktywnej prezentacji swoich produktów i usług.
Realizacja wyżej wymienionych celów wymaga odpowiedniego oznakowania stoiska i stworzenia kameralnych warunków do spotkań. Wskazane jest użycie flag plażowych mocowanych na podstawach i sufitowych systemów reklamowych. Dzięki nim sprawisz, że Twoje stoisko będzie widoczne z dużej odległości. Jeżeli chodzi o wyposażenie wnętrza, to absolutną podstawą są ścianki konferencyjne. Doskonale nadają się do organizacji przestrzeni i jednocześnie stanowią tło do tworzenia dokumentacji wideo i fotograficznej. Artykułami must have są też stoliki targowe, z których można kolportować ulotki i gadżety reklamowe. Nadają się też do organizowania wystąpień – wykładów, spotkań dla mediów czy szkoleń.
Na festynie liczą się elementy ludyczne
Festyny odbywają się zazwyczaj w plenerze. Dlatego odporność na warunki atmosferyczne to pierwsze kryterium doboru ekspozytorów reklamowych. Drugim jest specyfika grupy docelowej – w przypadku festynu bardzo różnorodnej wiekowo i kompetencyjnie. Jakie ekspozytory reklamowe są konieczne do przygotowania stoiska firmowego na festynie? Zagadnienie przybliża ekspertka reprezentująca producenta systemów wystawienniczych DisplayPlanet: – Najważniejszym sprzętem jest namiot firmowy, który – niezależnie od warunków pogodowych – przydaje się na każdej imprezie plenerowej. Chroni przed opadami, przed słońcem i wiatrem, a jednocześnie oferuje bardzo dużą powierzchnię pod wydruki reklamowe. W namiocie można zorganizować punkt dystrybucji materiałów informacyjnych i gadżetów, zaaranżować kącik kawowy lub przeprowadzić degustację produktów. Zadaszona i osłonięta z jednej lub kilku stron konstrukcja pozwala też stworzyć warunki do rozmów z klientami – wystarczy użyć stolika targowego, wstawić do namiotu kilka krzeseł czy stolik kawowy. Tak zorganizowane stoisko trzeba wyróżnić, czyli odpowiednio oznakować. Najlepiej do tego celu nadają się flagi masztowe i flagi plażowe. Świetnym sposobem zwrócenia uwagi odbiorców jest też zastosowane skydancera – ten typ ekspozytora szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku imprez, w których biorą udział dzieci.
Skydancer wprowadza elementy ludyczne (zabawowe), które zazwyczaj poprawiają atrakcyjność i skuteczność działań marketingowych. Dlatego warto zastanowić się nad zmianą charakteru akcji promocyjnych i np. zamiast oficjalnej prezentacji produktu urządzić konkurs z nagrodami lub loterię, w której promowany produkt będzie nagrodą. Taka forma marketingu jest w stanie oddziaływać na wielu poziomach i w ten sposób przyciągać w jednym czasie uwagę odbiorców w różnym wieku.
Jeżeli stoisko na imprezie plenerowej ma być wyraźnie oddzielone od innych, to można użyć do tego celu systemów H-Fix. Samonośny baner, rozpięty pomiędzy dwoma masztami, może jednocześnie pełnić funkcje reklamowe i wyznaczać granicę stoiska. W podobnej funkcji można użyć trójkątnych ram aluminiowych.
Na zakończenie warto jeszcze raz podkreślić, że dobrze oznakowane i funkcjonalnie urządzone stoisko firmowe jest warunkiem prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Ekspozytory reklam powinny być dostosowane do okoliczności prezentacji i do oczekiwań grup docelowych. Warto też zwrócić uwagę na jakość systemów wystawienniczych – solidne, estetycznie wykonane konstrukcje reklamowe podnoszą prestiż Twojej firmy.