Mediant.pl

Informacje, Porady, Opinie

Jakie materiały reklamowe zabrać na festyn, a jakie na targi branżowe?

ByRedaktor

lis 24, 2021
reklama

Od trafnego wyboru systemów reklamowych może zależeć sukces promocyjny Twojej firmy na imprezach branżowych. Oczywisty jest podział na eventy organizowane we wnętrzach i imprezy plenerowe. Znacznie subtelniejsze są rozgraniczenia pomiędzy imprezami stricte branżowymi oraz festynami organizowanymi z różnych okazji, nie zawsze związanych z podstawową działalnością firmy.

Zanim zaczniesz wybierać systemy wystawiennicze na event, musisz odpowiedzieć sobie na dwa pytania: jakie działania zamierzasz przeprowadzić i do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć z przekazem marketingowym.

Jak wyróżnić się na evencie branżowym?

Targi branżowe stwarzają dogodne okoliczności do tego, żeby zaistnieć na tle konkurencji – pokazać swoją pozycję i znaczenie w branży. Jednocześnie trzeba walczyć o uwagę gości odwiedzających imprezę, czyli potencjalnych klientów. To bardzo wymagające zadanie, bo uczestnicy eventów branżowych są fachowcami albo doskonale znają dany rodzaj towaru lub usługi. W przypadku obu wymienionych grup docelowych trzeba nastawić się na stworzenie warunków do prowadzenia rozmów biznesowych, organizowania spotkań z dziennikarzami i aktywnej prezentacji swoich produktów i usług.

Realizacja wyżej wymienionych celów wymaga odpowiedniego oznakowania stoiska i stworzenia kameralnych warunków do spotkań. Wskazane jest użycie flag plażowych mocowanych na podstawach i sufitowych systemów reklamowych. Dzięki nim sprawisz, że Twoje stoisko będzie widoczne z dużej odległości. Jeżeli chodzi o wyposażenie wnętrza, to absolutną podstawą są ścianki konferencyjne. Doskonale nadają się do organizacji przestrzeni i jednocześnie stanowią tło do tworzenia dokumentacji wideo i fotograficznej. Artykułami must have są też stoliki targowe, z których można kolportować ulotki i gadżety reklamowe. Nadają się też do organizowania wystąpień – wykładów, spotkań dla mediów czy szkoleń.

Na festynie liczą się elementy ludyczne

Festyny odbywają się zazwyczaj w plenerze. Dlatego odporność na warunki atmosferyczne to pierwsze kryterium doboru ekspozytorów reklamowych. Drugim jest specyfika grupy docelowej – w przypadku festynu bardzo różnorodnej wiekowo i kompetencyjnie. Jakie ekspozytory reklamowe są konieczne do przygotowania stoiska firmowego na festynie? Zagadnienie przybliża ekspertka reprezentująca producenta systemów wystawienniczych DisplayPlanet: Najważniejszym sprzętem jest namiot firmowy, który niezależnie od warunków pogodowychprzydaje się na każdej imprezie plenerowej. Chroni przed opadami, przed słońcem i wiatrem, a jednocześnie oferuje bardzo dużą powierzchnię pod wydruki reklamowe. W namiocie można zorganizować punkt dystrybucji materiałów informacyjnych i gadżetów, zaaranżować kącik kawowy lub przeprowadzić degustację produktów. Zadaszona i osłonięta z jednej lub kilku stron konstrukcja pozwala też stworzyć warunki do rozmów z klientami – wystarczy użyć stolika targowego, wstawić do namiotu kilka krzeseł czy stolik kawowy. Tak zorganizowane stoisko trzeba wyróżnić, czyli odpowiednio oznakować. Najlepiej do tego celu nadają się flagi masztowe i flagi plażowe. Świetnym sposobem zwrócenia uwagi odbiorców jest też zastosowane skydancera – ten typ ekspozytora szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku imprez, w których biorą udział dzieci.

Skydancer wprowadza elementy ludyczne (zabawowe), które zazwyczaj poprawiają atrakcyjność i skuteczność działań marketingowych. Dlatego warto zastanowić się nad zmianą charakteru akcji promocyjnych i np. zamiast oficjalnej prezentacji produktu urządzić konkurs z nagrodami lub loterię, w której promowany produkt będzie nagrodą. Taka forma marketingu jest w stanie oddziaływać na wielu poziomach i w ten sposób przyciągać w jednym czasie uwagę odbiorców w różnym wieku. 

Jeżeli stoisko na imprezie plenerowej ma być wyraźnie oddzielone od innych, to można użyć do tego celu systemów H-Fix. Samonośny baner, rozpięty pomiędzy dwoma masztami, może jednocześnie pełnić funkcje reklamowe i wyznaczać granicę stoiska. W podobnej funkcji można użyć trójkątnych ram aluminiowych.

Na zakończenie warto jeszcze raz podkreślić, że dobrze oznakowane i funkcjonalnie urządzone stoisko firmowe jest warunkiem prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Ekspozytory reklam powinny być dostosowane do okoliczności prezentacji i do oczekiwań grup docelowych. Warto też zwrócić uwagę na jakość systemów wystawienniczych – solidne, estetycznie wykonane konstrukcje reklamowe podnoszą prestiż Twojej firmy.